تاثیرهوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان زیر 16 سال
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

نکته تحریریه: مشاور فوربس ممکن است از فروش های ایجاد شده از  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان پیوندهای شریک در این صفحه کمیسیون دریافت کند، اما این بر نظرات یا ارزیابی ویراستاران ما تأثیری ندارد.

هوش مصنوعی (AI) چیست و چگونه کار می کند؟

حدود چند سال پیش، اگر قصد سفر به گوا را داشتید و می‌خواستید آب‌وهوا یا بهترین مسیر یا هر سؤال مهم دیگری را بدانید، ممکن است لازم باشد از کسی که قبلاً آنجا بوده است بپرسید تا پاسخ‌ها یا دستورالعمل‌های دقیق را بدهد. اما، اکنون ما در دنیای هوش مصنوعی زندگی می کنیم، جایی که تک تک اطلاعات را می توان در عرض چند ثانیه دریافت کرد. با این همه فناوری پیشرفته، تشخیص صدا یا گفتار مجهز به هوش مصنوعی، نقشه‌های گوگل،  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان ماشین‌های خودران، بدون شک «هوش مصنوعی» یا «AI» زندگی ما را بسیار ساده‌تر از آنچه می‌توانیم تصور کنیم چند سالی کرده است. پیش.

 

از لحظه‌ای که از خواب بیدار می‌شوید، گوشی‌تان را چک می‌کنید یا سریال‌های توصیه‌شده نتفلیکس را تماشا می‌کنید، هر روز زندگی‌تان به بهترین شکل از هوش مصنوعی استفاده می‌کنید.

 

بنابراین، معنای واقعی هوش مصنوعی یا AI چیست، مزایای آن چیست هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  و در واقع چگونه در دنیای واقعی کار می کند؟ این خواندن همه چنین پاسخ هایی را دارد.

 

هوش مصنوعی (AI) چیست؟

هوش مصنوعی شاخه‌ای از علوم کامپیوتر است که وظایفی را با کمک ماشین‌های هوشمند و برنامه‌های کاربردی مختلف، با یا بدون عملکردهای شناختی یا نظارت انسان انجام می‌دهد - مانند تفسیر گفتار، بازی کردن و شناسایی الگوها.

 

به طور کلی، هوش مصنوعی نشان دهنده یک ماشین کامپیوتری با هوش در سطح انسانی است که دارای انواع توانایی های شناختی است که به طور خاص برای انجام وظایف مختلف برنامه ریزی شده اند.

 

برخی از نمونه‌های رایج هوش مصنوعی که ما در زندگی  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان روزمره خود از آنها استفاده می‌کنیم عبارتند از:

 

سیری، الکسا و دستیاران هوشمند دیگر

نقشه های گوگل

چت ربات های زنده

ماشین های خودران

بازی های ویدئویی تعاملی

سنسورها و دستگاه های پوشیدنی

حسگرهای زیستی برای اهداف پزشکی

مشاوران رباتیک برای معاملات سهام

هوش مصنوعی هوش مصنوعی چگونه کار می کند؟

هدف علم هوش مصنوعی ایجاد یک سیستم کامپیوتری است که بتواند رفتار انسان را به گونه‌ای مدل‌سازی کند که در نتیجه بتوان از آن برای حل مسائل پیچیده با کمک فرآیندهای تفکر انسان‌مانند استفاده کرد. سیستم‌های هوش مصنوعی با ادغام مجموعه‌های حجیم از داده‌ها با الگوریتم‌های پردازش هوشمند کار می‌کنند و چندین کار را هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  به سرعت در زمان بسیار کمی انجام می‌دهند.

 

برای این منظور، هوش مصنوعی با ابزارهای اصلی مانند «یادگیری ماشینی» و «یادگیری عمیق» نیرو می گیرد و وظایف داده شده را تقریباً به روشی مشابه ذهن انسان انجام می دهد.

 

یادگیری عمیق به نوعی از یادگیری ماشینی اشاره دارد و یادگیری ماشینی زیرمجموعه ای از هوش مصنوعی است که بیشتر پایه و اساس هوش مصنوعی را تشکیل می دهد.

 

یادگیری ماشینی (ML): به کاربرد خاصی از هوش مصنوعی اشاره دار هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان د که به سیستم‌ها یا برنامه‌های کامپیوتری اجازه می‌دهد به طور خودکار درک کنند و نتایج را بر اساس تجربه نشان دهند. الگوریتم ML بر روی داده های تغذیه شده کار می کند و از تکنیک های آماری مختلفی استفاده می کند که به هوش مصنوعی اجازه می دهد الگوهای مختلف را در داده ها کشف کند و در نتیجه نتایج کار را گسترش دهد.

 

یادگیری عمیق (DL): یادگیری عمیق شکلی از یادگیری ماشینی است که از شبکه های عصبی مصنوعی برای پردازش اطلاعات و در نتیجه یافتن استنتاج یا نتایج استفاده می کند. نوع خاصی از یادگیری ماشینی که به هوش مصنوعی اجازه می دهد با پردازش داده ها یاد بگیرد و بهبود یابد. یادگیری عمیق از شبکه‌های عصبی مصنوعی استفاده می‌کند که شبکه‌های عصبی بیولوژیکی در مغز انسان را برای پردازش اطلاعات، یافتن ارتباط بین داده‌ها و استنتاج یا هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  نتایج مبتنی بر تقویت مثبت و منفی استفاده می‌کند. ما در مقاله خود بیشتر در مورد "یادگیری عمیق" بحث خواهیم کرد.

 

از سوی دیگر، «شبکه‌های عصبی» مانند شبکه‌هایی از نورون‌های موجود در مغز انسان عمل می‌کنند، که به هوش مصنوعی اجازه می‌دهد مجموعه‌های داده بسیار بزرگی را پردازش کند و به ماشین اجازه می‌دهد تا در ترسیم مراجع، ایجاد اتصالات و وزن دادن ورودی‌ها «عمق» پیش برود. نتایج.

 

به غیر از ML و DL، سیستم‌های هوش مصنوعی به رباتیک، مهارت‌های محاسباتی شناختی، پردازش زبان و بینایی کامپیوتری نیاز دارند که به مدل‌های رایانه‌ای اجازه می‌دهد تا نحوه عملکرد مغز انسان را در حین انجام یک کار پیچیده تقلید کنند.

 

منظور شما از یادگیری عمیق هوش مصنوعی چیست؟

یادگیری عمیق جزء بسیار مهم و حیاتی هوش مصنوعی است که شامل هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  داده های آماری و یادگیری پیش بینی می شود. این زیرشاخه ای از یادگیری ماشین است که از شبکه های عصبی برای شبیه سازی رفتار مغز انسان استفاده می کند. شبکه های عصبی توسط عملکرد مغز انسان تحریک می شوند و از مقادیر زیادی داده تشکیل شده اند که به صورت بدون نظارت یا نیمه نظارت کار می کنند.

 

مدل‌های مبتنی بر یادگیری عمیق می‌توانند مستقیماً از این داده‌های تغذیه شده هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  دریافت کنند، بنابراین چنین مدل‌هایی برای کارهایی مانند تشخیص تصویر، تشخیص گفتار و پردازش زبان طبیعی مناسب هستند.

 

یادگیری عمیق از داده های برچسب زده شده برای طبقه بندی یا انجام محاسبات دقیق استفاده می کند، که ممکن است به نوعی مداخله انسانی نیاز داشته باشد، یعنی قرار دادن آن داده ها به درستی Artificial intelligence in plain language for children . بنابراین، یادگیری عمیق می تواند t





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: